REWIND



1a SESSIÓ:
"L'ÚNIC ERROR SERIA NO INTENTAR-HO"

ELECCIÓ DEL TEMA:

Assetjament (Punts de vista sobre una mateixa situació - Pla subjectiu)
Homofòbia
Alumne nou (dificultats per integrar-se)
Relacions familiars complicades
Accident (punt de canvi)


IMATGES INICIALS I ESCALETA ARGUMENTAL 
(Per grups de treball)

Grup 1: 

Un passadís, el personatge avança entre la gent. Gent a costat i costat. Traveta. Mofa. 
Un altre l'ajuda a aixecar-se.


Grup 2:

Família personatge 1 i personatge 2. Comparació. Sona música. Títols.
Manté en secret a l'institut que és homosexual. A casa els costa d'acceptar.
Li ho fan passar malament al nou.
El nou s'adona que és homosexual i l'ajuda. COM?
Al final tothom ho sap i és acceptat. NO VEIG EL CONFLICTE CLAR!


Grup 3:

Una noia nova a l'institut. Li agraden les noies.
Les amigues escolten una conversa d'ella al lavabo i se'n adonen.
Corre el rumor per l'institut. Seqüència elaborada?
No és acceptada.
Accident i els pares s'adonen que l'important és la seva filla i estar junts i no pas qui li agradi.


Grup 4:

Plans detall vestint-se. Música. Títols.
No l'accepten ni amics ni familiars.


Confluència d'idees intergrupals:

Imatges Inicials: Preparació per amar a l'institut.
Adonar-se'n d'alguna cosa. Fer un canvi.
Ajudar-se.
Els companys de l'institut no ho accepten.
La família no ho accepta.

PUNT DE VISTA!!! QUÈ VOLEM DIR? QUE PENSEM? QUINA CRÍTICA? QUÈ VOLEM QUE ES QÜESTIONI LA GENT QUE MIRI EL CURT?

Penjo un curt que vam fer l'any passat i que ens pot anar bé per agafar idees.




-------------------------------------------------------------------------------------------

2a SESSIÓ:
"PARTICIPA! SIGUES PROTAGONISTA, NO ANTAGONISTA"

GUIÓ

SEQÜÈNCIA 1 - HABITACIÓ - INT. / DIA

El noi es vesteix.
Plans detalls preparant-se la motxilla.
Mentrestant apareixen els títols i sona una música.
El noi surf de l'habitació amb la motxilla penjada.

SEQÜÈNCIA 2 - CUINA - INT. / DIA

La mare li dona l'entrepà.

MARE: "Bon dia....... Que vagi molt bé el primer dia!"

El noi marxa. (NO CONTESTA??)

SEQÜÈNCIA 3 - PASSADÍS - INT./ DIA

El noi camina pel passadís. Al voltant hi ha alumnes xerrant.
Traveling de seguiment (de cara i d'esquena)

SEQÜÈNCIA 4 - AULA - INT. / DIA

Els alumnes ja són tots asseguts.
El noi entra.

PROFESSORA: Bon dia! Va... silenci! Us presento al/la ........ 
és nou a l'institut i espero que l'ajudeu a que estigui bé. ........ 
pots seure allà (diu mentre assenyala una cadira buida)

El noi s'asseu.


MENTRESTANT SORGEIXEN IDEES: 

- Podriem veure les situaciones del passat en flash-back i blanc i negre de l'altre institut.
- S'ha traslladat de ciutat. Perquè? Problemes a l'altre institut? (El viatje intern)
- Fuig de tot. Viatje en tren.
- Inadaptat a un context entre companys i companyes.
- Presentem a algún personatge nou que s'interesas per ell/ella.



-------------------------------------------------------------------------------------------

3a SESSIÓ:
"SÓC RESPONSABLE DE LES MEVES ACCIONS"

ESCALETA NARRATIVA!

En grups de 4 realitzem una escaleta narrativa amb totes les situacions del curtmetratge. 
Un enllaç que ens pot ser d'ajuda.

http://observatori-contra-homofobia.blogspot.com.es/p/inici.html

I un parell de vídeos sobre l'assetjament a través de les xarxes social i la viralitat de la informació.





Eslogan del vídeo: "Si te llega un video que expone la intimidad de las personas, las humilla o las vulnera; no lo compartas. No seas cómplice. Corta la cadena."

ESCALETES DELS GRUPS DE TREBALL!!





-------------------------------------------------------------------------------------------

4a SESSIÓ:
"WORK HARD, NO DRAMA"




DECIDIM PLEGATS I SEGUIM AMB EL GUIÓ!


Hem de decidir:

1- Noi o noia (nom???)
2- Títol
3- Troben la informació i la comparteixen o els filmen fora de l'institut?
(recordeu que podem expressar a través de la imatge o del diàleg)


Idees Confluencials:

El conviden i ell/ella no vol anar. Soledat.
El busquen a les xarxes / el filmen fent-se un petó amb la seva parella.
Ho comparteixen. Es fa viral. Rebobinem fins al moment d'enviar (incident inductor). No envien.
Al pati parlen de nois/noies i ell/ella no es sent a gust.
Passadís després del compartir-ho.
Eslogan (quin ???)



REWIND


SEQÜÈNCIA 1 - CARRER - INT. / DIA

L'OXANA camina pel carrer. Sona una música i apareixen els títols de crèdit.
Mentrestant alumnes caminen cap a l'institut. Un d'ells passa amb un patinet.
La veu dels alumnes a l'aula entra.

SEQÜÈNCIA 2 - AULA - INT. / DIA

Els alumnes ja són tots asseguts. Xerren.
L'OXANA entra.

PROFESSORA: Bon dia! Vaaaa, silenci! Us presento a l'OXANA.
És nova a l'institut i espero que l'ajudeu a què estigui bé.
OXANA pots seure allà
(diu mentre assenyala una cadira buida)

L'OXANA s'asseu.
La professora comença a explicar.


SEQÜÈNCIA 3 - PATI - EXT. / DIA

L'OXANA baixa per les escales. (Pla llarg. PAUSA)

PAULA: Ei Oxana! Vols venir amb nosaltres?

OXANA: Vale.

Marxen cap al pati.
Grup de noies.
Es veuen els nois jugant a futbol. I les noies els miren.

JÚLIA: Has vist al Carles, està "to bueno".

MARTA: Ja veus tia.

Totes riuen menys ella.
A l'OXANA li sona el mòbil. Mira disimuladament la pantalla. 

PAULA: Amb qui parles? Amb el churri?

Riuen.

JÚLIA: "Segur que sí!"

OXANA: No no, amb ningú.

HAURIEM DE VEURE COM S'ACABEN LES CLASSES. + pausa.

SEQÜÈNCIA 4 - PAÍS - EXT./ DIA

El grup de nois i noies camina pel carrer.
Un d'ells mira a un costat i s'atura. Els altres segueixen caminant.
Veu a la OXANA amb una altra noia agafades de la mà. Es fan caricies.

CARLES: Uala! Mireu això veniu!
(diu fluixet)

Es giren i extranyats van cap allà.

ISAAC: Ràpid, fes una foto i passa-me-la

El CARLES fa la foto i la envia. PD del mòbil. 
Riuen i marxen.

SEQÜÈNCIA 5 - ELABORADA

Veiem diferents mòbils al xat de whatsapp.
Al pati, a l'aula sota un pupitre. Al carrer. Vestuari.
Xiuxiuejos a cau d'orella.
Li arriba a un grup d'amics i tots miren el mòbil.
Vestuari, tot l'equip miren el mòbil.
So de whatsapp i de la gent parlant in crescendo.

ALGUNA IMATGE DE MOFA? GUIXETA? S'APARTEN? XIUXIUEJEN A LES ESQUENES?

SEQÜÈNCIA 6 - PASSADÍS - INT./ DIA

L'OXANA camina pel passadís (camera lenta). Al voltant hi ha alumnes xerrant. (soroll distorsionat) 
Traveling de seguiment (de cara i d'esquena)
L'OXANA arriba al final del passadis, li fan un traveta i just a punt de caure es queda la imatge congelada. Rebobina fins la seqüència 4 al punt d'enviar el misstage.

SEQÜÈNCIA 7 - PAÍS - EXT./ DIA

El grup de nois i noies camina pel carrer.
Un d'ells mira a un costat i s'atura. Els altres segueixen caminant.
Veu a la OXANA amb una altra noia agafades de la mà. Es fan caricies.

CARLES: Uala! Mireu això veniu!
(diu fluixet)

Es giren i extranyats van cap allà.

ISAAC: Ràpid, fes una foto i passa-me-la

El CARLES fa una foto. PD del mòbil.
Mira la foto i pensa uns instants. Pausa.

CARLES: "No! Va, és igual!"

Finalment cancel·la. PD del mòbil.
Marxen.

Es desenfoca la imatge.

Aula: "Si un video exposa la intimitat de les persones, les humilia o les vulnera; no el comparteixis. I si t'arriba, no el reenviis. Pensa en el mal que pots fer. No siguis còmplice. Tranca la cadena."

"Per descomptat, ningú hauria de faltar el respecte per la inclinació sexual de ningú, però amb aquest curtmetratge, els alumnes de l'Institut-Escola Les Vinyes no hem volgut parlar d'això sinó sobre aquelles situacions en les que es vulnera el dret a la intimitat de les persones i les conseqüències que se'n poden esdevenir. 

Pot ser un petó, un nú, algu ebri, una agressió, ridiculitzar... Sovint són imatges o vídeos que poden semblar graciosos i inofensius però que darrere sempre amaguen el patiment d'algú.

Per tant, si t'arriba alguna imatge o algun vídeo que vulnera la intimitat d'algú no el reenviis.

No siguis complice, trenca la cadena!" 


MAKING OF.


CÀSTING DE PERSONATGES:
OXANA: Marina M
Mare:
Profe:
Paula: Marina, Itzà
????: Marina, Itzà
Júlia: Júlia
Marta: Maria
Carles: Robert
Isaac: Dani
Novia Oxana: Maria Ortega Molina
Extres de passadis i classe...: Julissa, Miquel, Gerard, Andrea, Clara, Lluna, Adrià, Alejandro.
Traveta: Muluken

Coordinador del Making off: Clara, Andrea i Muluken.

Tasques proposades pels alumnes:

La Marina M. es compromet a elaborar veu en off inicial per veure si funciona.
El Dani es compromet a editar l'audio distorsionat del passadís.
Muluken, Marina i Júlia es comrometen a elaborar l'eslogan.


----------------------------------------------------------
5a SESSIÓ:
"CONVIVINT AMB EL CAOS"

PRÀCTIQUES DE RODATGE:

Fem un assaig general amb l'equip tècnic. Posem en pràctica la dinàmica d'un rodatge!!

Sorgeixen dubtes, molts dubtes, MOLTS! Em poso aquí? No enfoca! Projecta la veu siusplau! Haig de tallar si no s'esolta bé? Qui mana aquí? El director no diu res! D'on vaig a on? Com interpreto això? El micro es prou aprop? Vigileu, apareix perxa a càmera! Però jo que haig de dir? No vam construir el meu diàleg?

Les dinàmiques de rodatge són un d'aquests moments. Les parts han de treballar en un mateix fi i els actors, càmera, foquista, so, claqueta i direcció han de ser un de sol.

Ens concienciem de que aquest caos no ens ha de sobresaltar i hem d'aprendre a moure'ns en ell.
Ens adonem que hem resolt un munt de preguntes. Preguntes que sorgeixen, necessaries, que afloren amb naturalitat i que ens desborden per la cantitat de costats en que apareixen.
Entra aigua per tot arreu!! El vaixell s'enfonsa? NO! Estem aprenent a navegar.  


ELABOREM EL DESGLÒS I PLA DE RODATGE

DIVENDRES 25 DE NOVEMBRE:
Seqüències: 2 i 5                
Personatges: Professora, Oxana, alumnes
Material: Motxilles i mòbils    
Localització: Institut (Aula, passadís i pati)

DIVENDRES 2 DE DESEMBRE:
Seqüències: 3 i 6                
Personatges: Oxana, Paula, Júlia, Marta, Nois futbol + Noies conversa, Gent passadís
Material: Pilota i mòbils    
Localització: Institut (Pati i passadís)

DIVENDRES 9 DE DESMBRE
Seqüències: 1, 4, 7 i 5                
Personatges: Oxana, Novia Oxana, Alumnes carrer.
Material: Motxilles, patinet i mòbils.    
Localització: Carrer (Major, País, Banc parc)

------------------------------------------------------------------------------

Visionat del curtmetratge "NIT".
Som concients de la feina que hi ha darrere de cada imatge?
Volem que quedi bé? Sentir-nos orgullosos? Doncs hem de treballar molt i bé!
Tenim la meitat de la feina feta! I molt ben feta! Falta l'altre meitat. ARRANQUEM EL RODATGE!!

11 comentaris:

  1. hola soc el Dani la meva canço es can hold us i crec que potser queda bé a la part de la noia caminan cap al insti

    ResponElimina
  2. Hola Dani,

    No sé si és casualitat o no, però Macklemore (l'artista de la cançó que envies) va compondre "Same love", un tema que s'ha convertit gairebé en un himne del col·lectiu LGTBI als Estats Units! Et deixo l'enllaç de la cançó: https://www.youtube.com/watch?v=-Eo_oEgaaJs

    Moltes gràcies pel comentari!!

    Fins divendres,

    Iaco.

    ResponElimina
  3. Hola! Sóc l'Adrià i et passo el link de la cançó: https://youtu.be/IX3DGra28PE
    ( És trista i dura 12 minuts, crec que la podriem posar quan li fan la foto a l'Oxana).

    ResponElimina
  4. Hola Adrià,

    L'estic escoltant i potser la veig més aviat durant la seqüència elaborada i el moment del passadís.
    O potser en el moment de l'eslogan final.

    No ho sé! Pense'm-ho!

    Moltes gràcies,

    Iaco.

    ResponElimina
  5. Hola, Sóc la Marina i tinc unes quantes cançons que crec que podrien encaixar, a veure que et semblen!!
    -SEQ.6: https://www.youtube.com/watch?v=5fcTCMWx2-s https://www.youtube.com/watch?v=r5yaoMjaAmE https://www.youtube.com/watch?v=V0lw3qylVfY
    -SEQ.1: https://www.youtube.com/watch?v=UAWcs5H-qgQ
    I aquesta m'agrada molt, encara que no sé on podria quedar bé... https://www.youtube.com/watch?v=LjhCEhWiKXk

    ResponElimina
  6. Està fantàstic Marina!!

    Crec que la de la seqüència 1 pot funcionar molt bé!!
    I crec que la de "Human" per la 6 també!!!

    Moltes gràcies!!!

    Iaco.

    ResponElimina
  7. soc al joel i crec que aquesta canço anria be per la escena de la trabeta.https://www.youtube.com/watch?v=60ItHLz5WEA

    ResponElimina
  8. Moltes gràcies Joel!

    M'ho escolto i el divendres et dic alguna cosa!!
    Ja en tenim unes quantes així que ens tocarà decidir quina ens agrada més o quina s'adapta millor al moment del curt.

    Fins divendres,

    Iaco.

    ResponElimina
  9. La Maria proposava a l'aula la cançó de "Cercles" de Sopa de Cabra.
    https://www.youtube.com/watch?v=o6HpQwoEhXU

    Gràcies Maria!

    Fins divendres!!

    Iaco.

    ResponElimina
  10. Hola Iaco, sóc la Júlia, et deixo aquesta cançó però no sé ben bé si és adequada per posar-la.

    https://www.youtube.com/watch?v=r5yaoMjaAmE

    ResponElimina
  11. Hola Júlia!

    La Marina ha enviat la mateixa cançó! ;)
    Quan estigui editant miro a veure com encaixa!

    Gràcies!

    Fins divendres,

    Iaco.

    ResponElimina