------------------------------------------------------------------------------------------
Treballem la nomenclatura bàsica per definir una imatge (tipologia de pla, angles de càmera i moviment de càmera)
Realització d'una breu pràctica de rodatge.
Fases de pre-producció, producció i post-producció d'un metratge.
PRE-PROD.
- Elecció del tema
- Escriptura de guió i banda sonora
PROD.
- Pla de rodatge i desglòs de material
- Localitzar
- Càsting de personatges
- Rodatge
POST-PROD.
- Edició
- Estrena, difussió i distribución
Veiem com narrar una conversa a través del pla-contrapla.
Analitzem com aconseguir una estètica més cinematogràfica a través de la profunditat de camp i del format 2,35:1 (Cinemascope)
Treballem l'estructura narrativa clàssica (3 actes: Introducció, nos i desenllaç) a través del curtmetratge Transit.
- Les imatges inicials.
- La presentació de personatges, espais i la situació argumental.
- La importancia d'empatitzar amb el personatge
- L'incident inductor
- El conflicte
- El clímax
- La ressolució del conflicte.
--------------------------------------------------------------------------------------
Analitzem com aconseguir una estètica més cinematogràfica a través de la profunditat de camp i del format 2,35:1 (Cinemascope)
Treballem l'estructura narrativa clàssica (3 actes: Introducció, nos i desenllaç) a través del curtmetratge Transit.
- Les imatges inicials.
- La presentació de personatges, espais i la situació argumental.
- La importancia d'empatitzar amb el personatge
- L'incident inductor
- El conflicte
- El clímax
- La ressolució del conflicte.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Les etapes del dol d'Elisabeth Kübler-Ross:
1- Negació
2- Ràbia
3- Negociació
4- Depressió
5- Acceptació i aprenetatge
-------------------------------------
GUIÓ v2
RESET
SEQÜÈNCIA 1 - CAUINA - INT. / DIA
En negre comença a sonar una música. Apareixen els crèdits.
"La intel·ligència és la capacitat d'adaptar-se al canvi."
Stephen Hawking
Veiem una parella discutint-se. A càmera lenta.
Veiem una parella discutint-se. A càmera lenta.
SEQÜÈNCIA 2 - HABITACIÓ - EXT. / DIA
La Paula està feta una bola en un racó de l'habitació.
Es tapa les orelles intentant no escoltar.
Tanca els ulls fort i apreta les faccions.
PAULA (En off): "A vegades no sé si estic somiant.
Tot això no em pot estar passant a mi."
Tot això no em pot estar passant a mi."
(Lent, amb pauses llargues)
PAULA (en off): "Sempre havia pensat que l'amor era per sempre.
Que els meus pares estarien sempre junts.
Però m'equivocava!"
(Lent, amb pauses llargues)
Però m'equivocava!"
(Lent, amb pauses llargues)
FOS A NEGRE.
SEQÜÈNCIA 3 - CARRER - EXT. / DIA
S'escolta fort el soroll dels cotxes.
La Paula camina capbaixa cap a l'escola i entra.
La música baixa.
La música baixa.
SEQÜÈNCIA 4 - CLASSE - INT. / DIA
Veiem la ma de la Paula pintant quadrats a la llibreta.
Escoltem les veus de classe xerrant.
Ella està absent.
AMIGA 1: "Tu que creus, Paula"
PAULA: "Què? El què?"
AMIGA 1: "Estas rara! Què et passa?
PAULA: "Res, res. No em passa res."
AMIC: "No, va, ja fa dies que estas al teu món."
AMIGA 3: "Sí Paula, et coneixem.
Et passa alguna cosa..."
Et passa alguna cosa..."
PAULA: "És que... crec que els meus
pares no trigaràn a separar-se."
AMIGA 3: "Perquè ho dius? Com ho saps?"
PAULA: "Sempre están discutint
i crec que ja no s'estimen."
AMIGA 2: "Va Paula, molta gent
té els pares divorciats. El que passa
és que ningú en parla. No passa res!"
PAULA: "Per tu és fàcil de dir.
Els teus pares estàn bé junts i s'estimen!"
AMIGA 2: "Tranquil·la Paula!
Només t'intento ajudar, eh!"
AMIGA 1: "Suposo que depen de com es separin.
Jo al meu pare el veig molt poc des de que es van separar."
AMIC: "És increïble que hi hagi
pares tan egoístes. Pensen més en ells
que no en els seus fills."
AMIGA 3: Va, no et preocupis.
Ja veuràs com ho arreglen."
(passant-li la ma per l'espatlla)
Els teus pares estàn bé junts i s'estimen!"
AMIGA 2: "Tranquil·la Paula!
Només t'intento ajudar, eh!"
AMIGA 1: "Suposo que depen de com es separin.
Jo al meu pare el veig molt poc des de que es van separar."
AMIC: "És increïble que hi hagi
pares tan egoístes. Pensen més en ells
que no en els seus fills."
AMIGA 3: Va, no et preocupis.
Ja veuràs com ho arreglen."
(passant-li la ma per l'espatlla)
PAULA: "Deixa'm estar!
És que no és just, joder!
Perquè m'ha de passar a mi?!"
És que no és just, joder!
Perquè m'ha de passar a mi?!"
La Paula segueix pintant qudradets.
PAUSA.
SEQÜÈNCIA 5 - ESCALES - INT. / DIA
PAUSA.La Paula i la mare pujen unes caixes per les escales.
Arriben fins a la porta i entren.
SEQÜÈNCIA 6 - ENTRADA CASA - INT. / DIA
A dins. Un segon en blanc.
La Paula i la mare deixen les caixes.
MARE: "Bueno... aquestes eren les últimes."
(mentre la deixa a terra)
PAULA: "Menys mal, estic farta!"
La Paula mira la casa. Cansada.
MARE: "Què? T'agrada la nova casa?"
PAULA: "M'agradava més la nostra casa d'abans."
(mirant la casa amb cara de fàstig)
MARE: "No ho poses gens fàcil, eh."
PAULA: "És que no ho entenc mama. De debò no podeu
solucionar les coses entre vosaltres.
No ho podeu intentar, si us plau?
És culpa meva? He fet alguna cosa?"
MARE: "No ho poses gens fàcil, eh."
Ja veuràs com amb el temps
ho veuràs d'una altra manera."
PAULA: "És que no ho entenc mama. De debò no podeu
solucionar les coses entre vosaltres.
No ho podeu intentar, si us plau?
És culpa meva? He fet alguna cosa?"
MARE: "Tant et costa d'entendre que
el teu pare i jo ja no ens estimem?"
PAULA: "Doncs sí! Em costa molt d'entendre!
És què, per què? No ho entenc!"
MARE: "No ho sé carinyo,
suposo que ja no ens estimem com abans.
Ho hem estat intentant durant molt
temps i potser és el millor per tots."
suposo que ja no ens estimem com abans.
Ho hem estat intentant durant molt
temps i potser és el millor per tots."
PAULA: "El millor per tots?
I per mi? Heu pensat en mi?!"
I per mi? Heu pensat en mi?!"
MARE: "Són coses que passen, hem viscut anys
molt macos junts però a vegades les parelles
també es deixen d'estimar."
molt macos junts però a vegades les parelles
també es deixen d'estimar."
PAULA: "Ho dius com si no passes res!
Heu pensat un segon en mi? En com estic?
En com em sento amb tot això?"
MARE: "És clar que pensem en tu!
Com pots dir això?"
PAULA: "No m'ho mereixo això! Heu pensat un segon en mi? En com estic?
En com em sento amb tot això?"
MARE: "És clar que pensem en tu!
Com pots dir això?"
La PAULA marxa emprenyada.
Cop de porta sobre el pla de la mare preocupada.
S'incopora i obre una caixa i veu una foto dels seus pares i ella. L'estripa pel mig i marxa.
Veiem la foto en dos.
Cop de porta sobre el pla de la mare preocupada.
SEQÜÈNCIA 7 - HABITACIÓ - EXT. / DIA
A l'habitació la Paula es llença sobre el llit.
Plora i dona cops de puny al coixí.
PAULA: "Puta merda, joder!"
(comença a plorar)
S'incopora i obre una caixa i veu una foto dels seus pares i ella. L'estripa pel mig i marxa.
Veiem la foto en dos.
SEQÜÈNCIA 8 - CARRER - EXT. / DIA
Torna a sonar la música.
a Paula camina pel carrer. Dessolada.
SEQÜÈNCIA 9 - PARC - EXT. / DIA
La Paula arriba fins a un banc i s'asseu.
Mira endavant.
Veu els gronxadors.
Tanca els ulls i respira profund relaxant-se.
Sobre el seu rostre viem imatges d'ella de petita amb els seus pares als gronxadors. Riuen.
Obre els ulls i veu els gronxadors buits.
PAUSA.
Tanca els ulls i respira profund relaxant-se.
Sobre el seu rostre viem imatges d'ella de petita amb els seus pares als gronxadors. Riuen.
Obre els ulls i veu els gronxadors buits.
PAUSA.
SEQÜÈNCIA 10 - CASA - EXT. / DIA
Entra a casa.
Es queda mirant-se amb sa mare un segon.
Es llença als seus braços.
La mare li dona la fotografia enganxada amb cel·lo.
La torna a abraçar.
Primer pla de la Paula.
PAULA (en off): "Sempre havia pensat que l'amor era per sempre.
Que els meus pares estarien sempre junts.
Però m'equivocava!"
(Pausa)
PAULA (en off): "No puc seguir lluitant contra això.
L'únic que faig és fer-me mal.
(Pausa)
"Suposo que les coses són més fràgils del que semblen.
Un dia hi son i a l'altre se'n van.
(Pausa)
Haig d'acceptar que res és per sempre.
Que res tornarà a ser com abans.(Pausa)
Hauré d'aprendre a viure aquesta nova etapa."
FOS A NEGRE.
----------------------------------------------------------
PLA DE RODATGE
BLOC 1: Dilluns 23 d'abril (Classe)
Seqüències: 3 i 4. (+ veu en off PAULA)
Personatges: Paula, amic, amiga 1 i amiga 2 + EXTRES
Hora i lloc: 12,30h optativa
Material: Res. Fer foto família!
BLOC 2: Dilluns 7 de maig (Parc i carrer)
Seqüències: 8 i 9.
Personatges: Pare, mare, Paula i Paula petita.
Hora i lloc: 12,30h optativa
Material: Res.
BLOC 3: Dilluns 14 de maig (Casa)
Seqüències: 1, 2, 5, 6, 7 i 10
Personatges: Pare, mare i Paula
Hora i lloc: 12,30h optativa
Material: Caixes de cartró i foto família.
----------------------------------------------------------
CÀSTING DE PERSONATGES
PAULA:
Laura
PAULA PETITA: ???
Laura
PAULA PETITA: ???
MARE: Betlem
PARE: Salva
AMIC 1: Mario
AMIGA 1: Elsa
AMIGA 2: Emma
AMIGA 3: Mariona
EXTRES: Noa, Marta, Nerea, Quim
AMIGA 1: Elsa
AMIGA 2: Emma
AMIGA 3: Mariona
EXTRES: Noa, Marta, Nerea, Quim
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada