RESET



------------------------------------------------------------------------------------------

Treballem la nomenclatura bàsica per definir una imatge (tipologia de pla, angles de càmera i moviment de càmera)

Realització d'una breu pràctica de rodatge.

Fases de pre-producció, producció i post-producció d'un metratge.

PRE-PROD.

- Elecció del tema
- Escriptura de guió i banda sonora

PROD.

- Pla de rodatge i desglòs de material
- Localitzar
- Càsting de personatges
- Rodatge

POST-PROD.

- Edició
- Estrena, difussió i distribución


--------------------------------------------------------------------------------------

Veiem com narrar una conversa a través del pla-contrapla.
Analitzem com aconseguir una estètica més cinematogràfica a través de la profunditat de camp i del format 2,35:1 (Cinemascope)

Treballem l'estructura narrativa clàssica (3 actes: Introducció, nos i desenllaç) a través del curtmetratge Transit.

- Les imatges inicials.
- La presentació de personatges, espais i la situació argumental.
- La importancia d'empatitzar amb el personatge
- L'incident inductor
- El conflicte
- El clímax 
- La ressolució del conflicte.




-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Les etapes del dol d'Elisabeth Kübler-Ross:

1- Negació
2- Ràbia
3- Negociació
4- Depressió
5- Acceptació i aprenetatge



-----------------------------------------------------------------------------------------------



-------------------------------------
GUIÓ v2

RESET


SEQÜÈNCIA 1 - CAUINA - INT. / DIA

En negre comença a sonar una música. Apareixen els crèdits.



"La intel·ligència és la capacitat d'adaptar-se al canvi." 
Stephen Hawking

Veiem una parella discutint-se. A càmera lenta.


SEQÜÈNCIA 2 - HABITACIÓ - EXT. / DIA

La Paula està feta una bola en un racó de l'habitació.
Es tapa les orelles intentant no escoltar.
Tanca els ulls fort i apreta les faccions. 


PAULA (En off): "A vegades no sé si estic somiant.
Tot això no em pot estar passant a mi."

(Lent, amb pauses llargues)

PAULA (en off): "Sempre havia pensat que l'amor era per sempre. 
Que els meus pares estarien sempre junts. 
Però m'equivocava!"
(Lent, amb pauses llargues)


FOS A NEGRE.


SEQÜÈNCIA 3 - CARRER - EXT. / DIA

S'escolta fort el soroll dels cotxes.
La Paula camina capbaixa cap a l'escola i entra.
La música baixa.

SEQÜÈNCIA 4 - CLASSE - INT. / DIA

Veiem la ma de la Paula pintant quadrats a la llibreta.
Escoltem les veus de classe xerrant.
Ella està absent.


AMIGA 1: "Tu que creus, Paula"

PAULA: "Què? El què?"

AMIGA 1: "Estas rara! Què et passa?

PAULA: "Res, res. No em passa res."

AMIC: "No, va, ja fa dies que estas al teu món."

AMIGA 3: "Sí Paula, et coneixem. 
Et passa alguna cosa..."

PAULA: "És que... crec que els meus 
pares no trigaràn a separar-se."

AMIGA 3: "Perquè ho dius? Com ho saps?"

PAULA: "Sempre están discutint 
i crec que ja no s'estimen."

AMIGA 2: "Va Paula, molta gent 
té els pares divorciats. El que passa
és que ningú en parla. No passa res!"

PAULA: "Per tu és fàcil de dir. 
Els teus pares estàn bé junts i s'estimen!"

AMIGA 2: "Tranquil·la Paula! 
Només t'intento ajudar, eh!"

AMIGA 1: "Suposo que depen de com es separin.
Jo al meu pare el veig molt poc des de que es van separar."

AMIC: "És increïble que hi hagi
pares tan egoístes. Pensen més en ells
que no en els seus fills."

AMIGA 3: Va, no et preocupis. 
Ja veuràs com ho arreglen."
(passant-li la ma per l'espatlla)

PAULA: "Deixa'm estar! 
És que no és just, joder! 
Perquè m'ha de passar a mi?!"


La Paula segueix pintant qudradets.
PAUSA.

SEQÜÈNCIA 5 - ESCALES - INT. / DIA

PAUSA.La Paula i la mare pujen unes caixes per les escales.
Arriben fins a la porta i entren.

SEQÜÈNCIA 6 - ENTRADA CASA - INT. / DIA

A dins. Un segon en blanc.
La Paula i la mare deixen les caixes.

MARE: "Bueno... aquestes eren les últimes."
(mentre la deixa a terra)

PAULA: "Menys mal, estic farta!"


La Paula mira la casa. Cansada.

MARE: "Què? T'agrada la nova casa?"

PAULA: "M'agradava més la nostra casa d'abans."
(mirant la casa amb cara de fàstig)

MARE: "No ho poses gens fàcil, eh."
Ja veuràs com amb el temps 
ho veuràs d'una altra manera."

PAULA: "És que no ho entenc mama. De debò no podeu
solucionar les coses entre vosaltres.
No ho podeu intentar, si us plau?
És culpa meva? He fet alguna cosa?"

MARE: "Tant et costa d'entendre que 
el teu pare i jo ja no ens estimem?"

PAULA: "Doncs sí! Em costa molt d'entendre!
És què, per què? No ho entenc!"

MARE: "No ho sé carinyo, 
suposo que ja no ens estimem com abans. 
Ho hem estat intentant durant molt 
temps i potser és el millor per tots."

PAULA: "El millor per tots? 
I per mi? Heu pensat en mi?!"

MARE: "Són coses que passen, hem viscut anys 
molt macos junts però a vegades les parelles 
també es deixen d'estimar."


PAULA: "Ho dius com si no passes res!
Heu pensat un segon en mi? En com estic? 
En com em sento amb tot això?"

MARE: "És clar que pensem en tu!
Com pots dir això?"

PAULA: "No m'ho mereixo això! 

La PAULA marxa emprenyada. 
Cop de porta sobre el pla de la mare preocupada. 


SEQÜÈNCIA 7 - HABITACIÓ - EXT. / DIA


A l'habitació la Paula es llença sobre el llit.
Plora i dona cops de puny al coixí.

PAULA: "Puta merda, joder!"

(comença a plorar)

S'incopora i obre una caixa i veu una foto dels seus pares i ella. L'estripa pel mig i marxa.
Veiem la foto en dos.


SEQÜÈNCIA 8 - CARRER - EXT. / DIA

Torna a sonar la música.


a Paula camina pel carrer. Dessolada.

SEQÜÈNCIA 9 - PARC - EXT. / DIA

La Paula arriba fins a un banc i s'asseu.
Mira endavant.
Veu els gronxadors. 
Tanca els ulls i respira profund relaxant-se. 
Sobre el seu rostre viem imatges d'ella de petita amb els seus pares als gronxadors. Riuen.
Obre els ulls i veu els gronxadors buits.

PAUSA.


SEQÜÈNCIA 10 - CASA - EXT. / DIA


Entra a casa.
Es queda mirant-se amb sa mare un segon. 
Es llença als seus braços.
La mare li dona la fotografia enganxada amb cel·lo.
La torna a abraçar.
Primer pla de la Paula.

PAULA (en off): "Sempre havia pensat que l'amor era per sempre. 
Que els meus pares estarien sempre junts.
Però m'equivocava!"

(Pausa)

PAULA (en off): "No puc seguir lluitant contra això.
L'únic que faig és fer-me mal.

(Pausa)

"Suposo que les coses són més fràgils del que semblen.
Un dia hi son i a l'altre se'n van. 

(Pausa)

Haig d'acceptar que res és per sempre. 
Que res tornarà a ser com abans.

(Pausa)


Hauré d'aprendre a viure aquesta nova etapa."

FOS A NEGRE.
----------------------------------------------------------

PLA DE RODATGE

BLOC 1: Dilluns 23 d'abril (Classe)
Seqüències: 3 i 4. (+ veu en off PAULA)
Personatges: Paula, amic, amiga 1 i amiga 2 + EXTRES
Hora i lloc: 12,30h optativa
Material: Res. Fer foto família!

BLOC 2: Dilluns 7 de maig (Parc i carrer)
Seqüències: 8 i 9.
Personatges: Pare, mare, Paula i Paula petita.
Hora i lloc: 12,30h optativa
Material: Res.

BLOC 3: Dilluns 14 de maig (Casa)
Seqüències: 1, 2, 5, 6, 7 i 10
Personatges: Pare, mare i Paula
Hora i lloc: 12,30h optativa
Material: Caixes de cartró i foto família.

----------------------------------------------------------

CÀSTING DE PERSONATGES

PAULA:
Laura

PAULA PETITA: ???


MARE: Betlem

PARE: Salva

AMIC 1: Mario

AMIGA 1: 
Elsa 


AMIGA 2:
 Emma


AMIGA 3: Mariona

EXTRES: Noa, Marta, Nerea, Quim

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada