SENSE MÒBIL

El tema que han escollit els nois i les noies per a desenvolupar durant aquest semestre és el de les xarxes socials i sembla que sobretot interesa el tema de suplantació d'identitat a les xarxes.


Algunes idees a desenvolupar:


SUPLANTACIÓ D'IDENTITAT / GROOMING

ADDICCIÓ (TIME-LAPSE) - 21% dels joves està en perill d'una addicció. Un 10% (Pot derivar en un problema psicològic, hores de son, apatia, nervis, mal humor, ansietat, depressió...)

NECESSITAT DE RECONEIXEMENT

VIRALITAT DE CONTINGUTS / SEXTING

APARENCES VS REALITAT

DADES PÚBLIQUES (TELEFON, ADREÇA, FOTOGRAFIES...) / TRÀFIC DE DADES

CIBERASSETJAMENT (Gravar-te en un moemtn ridícul i penjar-ho, amenaçar amb penjar una foto intíma o que et comprometi, compartir secrets d'altres a les xarxes...)

REFERENTS NEGATIUS

PRESSIÓ ESTÈTICA A LES XARXES


--------------------------------------------------------------

ESTRUCTURA NARRATIVA:


1 - IMATGES INICIALS: Mòbils? Navegant per la xarxa?


2- PRESENTACIÓ DEL PERSONATGE I LA SITUACIÓ: Imatge falsa d'ella vs realitat, (s'arregla per simular que surt, una dieta equilibrada falsa...) se sent sola.


3- INCIDENT INDUCTOR!! LI ROBEN O PERD EL MOBIL O SE LI TRENCA: 


4- CONFLICTE!! OBSESSIÓ COL·LECTIVA A L'INSTITUT: Intenta comunicar-se d'altres formes però no ho aconsegueix.  


5- CONFLICTE!! ANSIETAT SENSE MÒBIL: No te amics fora de les xarxes. Soledat.


6- RESSOLUSIÓ DEL CONFLICTE: MIRA EL MÓN, CONEIX ALTRES COSES, GENT... SENSE EL MÒBIL.


7- DESENLLAÇ: RECUPERA EL MÒBIL O LI COMPREN O L'ARREGLA PERÒ JA NO EL VOL: 

"Estic aprenent a no ser ningú, a que ningú em miri, a no necessitar mostrar-me sempre perfecte i saps què? M'agrada" 

"Però el món està ple de ningus."

"Només em cal un clic per recuperar el que sóc."


ANSIETAT SENSE MÒBIL

PASSAR TEMPS EN FAMÍLIA

MILLORAR LES HORES DE SON

MILLORAR LES TASQUES ACADÈMIQUES

AVORRIMENT

ALLIBERACIÓ


--------------------------------------------

SENSE MÒBIL


ESCENA 1 - IMATGES INICIALS -


Persones assegudes a un banc mirant el mòbil.

Dits apretant els botons.

Altres personatges caminant mirant el mòbil.

Un alumne mira el mòbil amagat sota la taula a classe.


ESCENA 2 - CASA - INTERIOR / DIA


Una noia maquillant-se.

Detalls, ombra d'ulls, rímel, pintallavis, "colorete"...

Es fa una foto. Penja una story: "Avui, de festa."

es prepara alguna cosa amb bona pinta i saludable per fer una foto i s'obre una bossa de patates.


Comprant roba al centre comercial. Una vegada que arriba a la tenda del centre comercial,(mira el preu del vestit que l'hi agrada i es dona conte que és molt car)llavors agafa el seu movil i presumeix aquest vestit en les xarxes socials(penja fotos a las storys del instagram d’ella amb el vestit) per aparentar que té molts diners i que vesteix bé.


Entra a casa absorvida amb el mòbil a la mà.

Hola... vaig a l'habitació.

S'estira al llit i sigueix mirant el mòbil.


Passa una bici i li roba el mòbil.

"Ei!!! Torna'm el mòbil."

La bibileta s'allunya i no pot veure qui és.

"Merda, merda! Joder!"


A l'insitut tots estan amb el de mòbil parlant.


Maria : Holaaaa, m'han robat el mòbil!!!!


Millor amiga: ……………. (mirant el mòbil)


Maria: holaaaa m'escoltes?


Millor amiga: Si, has vist el que ha penjat a insta el Joel?


Maria: Si t’acabo de dir que no tinc mòbil.


Millor amiga: Que pringuada, tia.


Maria: A sobre que et parlo per que m'ajudis.


Flash del que li a passat.

1- El noi allunyanse 

2- Parlant amb la millor amiga

3- Caminant pel passadis


El fill quan arriba a casa no els hi diu res als seus pares i se'n va al llit. es treu la roba i es fica uns pantalons cómodes, després d'això encen l'ordinador i comença a mirar una serie. 

           

Incomunicació amb la família.


Mare: "Com a anat el dia?"


El criden per sopar.


Pare: Va fill baixa a sopar!


La veiem immersa en el mòbil.


"Un moment..."

Piquen a la porta.


Mare:Que pasa fill?

Fill:No res,esque no tinc gana 

Mare:Pero esque has de menjar 

Fill:De debò no tinc  gana mare

Mare: Has de sopar.

Fill:Que té dit que no! Ara baixare.


Comença a moure la cama nerviosa.

-----------------------------

(la noia després d’un temps sense mòbil, es dona conta que no necessita utilitzar el mòbil a tot moment per ser feliç, reflexiona que ha de comunicar-se amb els seus amics mirant-los als ulls)


(escena amb la protagonista sentada al costat d’un company, s’ha de comunicar amb ell verbalment, perquè no té el seu mòbil)


PROTA: - Hola, emm… (mira la pantalla del seu mòbil, es mostra el seu perfil)... X. Com estàs? 


COMPANY: - (sense apartar la mirada de la pantalla) Bé.


PROTA: (es veu una mica incòmode perquè no li dona conversació)

  • Vols que ens veiem al pati?


 COMPANY: D’acord,.. encara que no se ni com et dius (segueix sense apartar la mirada del mòbil)

  • Com et dius en “insta”?

PROTA:-@bfhbfjbhb 


COMPANY: 

(posa una cara pensant que aquest nom li sona)

  • Ah pero yo ja sé qui ets tu! Ets la x! 

  • Però, com és que no hi ha ninguna “historia” recent?


PROTA:

  • ah, doncs veurás, crec que algú m’ha robat el mòbil, i estic intentant socialitzar amb el meus companys… 

(es mostra tímida)


COMPANY: - I com pots aguantar sense mòbil? Per mi és impossible!


PROTA: - mmm..És veritat que el trobo una mica a faltar, però tampoc s’està tan malament sense, uns dies…

Podries provar-ho, no? No perds res…


COMPANY: - Estas de coña, no ? (Es riu)


 PROTA: (el mira i s’encongeix d’espatlles)



ESCENA 2 : PATI


(La noia està avorrida al pati sentada en un banc menjant-se el seu esmorzar)(El company la veu sola, i es seu amb ella)


COMPANY: - Hola, com estàs? 


PROTA: (es sorprèn) Oh, mmm bé, gràcies, i tu?


COMPANY: Bé, suposo.. He estat pensant en el que m’has dit abans a classe, i crec que no estaria malament deixar el mòbil una miqueta…

 

PROTA: - Si,  crec que no està malament mirar-nos als ulls de vegades.. (es riuen els dos)


COMPANY: - Què ets sembla si quedem per donar una volta pel poble?

PROTA: - Si! (Se li il·luminen els ulls) Avui a les sis al costat de l’ajuntament?


COMPANY:- Vale


(comença a sonar una música, pero també es senten els sorolls que fan els personatges)--> MÚSICA: yellow, Coldplay (min. 1:27)


(es mostra la imatge que queden junts pel parc)


(es mostren imatges seguidament del pas del temps)


(al pati)--> menjant l'esmorzar i xerrant a un banc del pati


 (rient-se  a clase)--> sentats junts a clase, comentant i explicant anècdotes.


 (anant junts al institut)--> parlant del que faran aviu…


(es mostra que al principi treu males notes el company, (li donen el examen), però que després de no utilitzar el mòbil tants dies, es mostra  que li donen el examen  tots junts s'alegren perquè ha tret molt bona nota)


Ultima imatge: espedin-se per anar a casa.

(s'abracen) 

  • Adéu, ens veiem demà!

  • Adéu!


(Enfoc a les dues cares dels personatges, somriuen)


NUS:PUNT POSITIUS DESPRÉS DE NO TENIR MÒBIL


(La noia després de passar una fase d’ansietat i estrès a causa de no tindre el mòbil, que que els seus amics i familiars tampoc li donen molt suport)(es quan es dona conta dels punts positius de no utilitzar el mòbil)


 ESCENA 1: A LA SEVA HABITACIÓ, PEL MATÍ

(La noia es desperta, i el primer que fa és anar a agafar el mòbil (enfoc de la seva mà), pero no el té (resopla).


(S’aixeca del llit, no sap que fer,es dissabte pel matí, no té insitut), mira a seu voltant) (observa les coses i objectes que té a les seves prestatgeries, coses que fa anys que no es parava a mirar)


(s’asoma per la seva finestra, veu el jardí, el parc. Fa un dia solejat i vol anar a parc a prendre el sol i l’aire fresca)

(va a buscar un llibre a la seva prestatgeria, arrossega els seus dits sobre els lloms dels llibres, agafa un)--> es mostra la imatge del llibre portada)

-mmm… Perquè no? Vinga va, ho intentarem (es refreix a llegir el llibre)

(agafa una manta i el llibre i surt de l'habitació)

(exten la manta al terra y comença a llegir) (s’enfoca la seva cara llegint) 

(es mostra com va passant les pàgines, li agrada, vol continuar llegint)

-(tanca el llibre) Oh, com e posible que me l’he acabat sencer?

(sorpresa) La veritat esque es bonissim!

(s’aixec i va a fer un passeig, contempla tot com si fos la primera vegada que  ho ha vist)


  • Però.. espera… Desde quan hi son tots aquells arbres plantats,..? I aquella pista de basquet??

(esta molt sorpresa)


-------------------------------------------------------------------


ESCENA ???? - 1 


El Joel entra a l'institut, i es troba amb el Ana.


Ana: Bon dia Joel 


JOEL: Bon dia.


ANA: Què tal?


JOEL: Buah, he dormit fatal…


ANA: has escoltat la nova norma del insti?


Joel: No, no que va.


Ana: Pues que no es pot utilitzar el mòbil a l'insti


Joel: Pero es pot utilitzar al pati, no ?


Ana: No, tampoc


Ana:Doncs si utilizas el móvil, i el profes et pillen, tel treuran i el portaran a direcció


-El joel com té una obsessió amb el movil, va al lavabo i tanca la porta per posar se amb el movil. La profesora pica a la porta perquè el Joel està trigant molt, de cop i volta la professora obra la porta i  agafa al joel utilizan el móvil, llavors la profesora  li agafa el móvil y el porta cap a direcció.


Joel:Profe joder no me treguis  que si no els meus pares em fotran la bronca y hem treuran la play

Profe: pues la proxima vegada penses en treure el móvil, ara et fastidies 


Joel:Pues saps que es ilegal perquè no em pots treure les meves coses.


El joel, en l’hora de pati va a direcció a buscar el móvil.y la cap d’estudis li diu que no li torna el movil, que ha de venir els pares perquè et tornin el movil.


Joel:Joder tio que me devuelvas el movil tio que si no mis padres me castigan sin play


Profe:te dit que no,hauran de vindre els teus pares.



El Joel torna a casa enfadat perquè no li han tornat el movil,el joel, al arribar a casa li diu als seus pares que li han tret el mòbil perquè li han trobat al lavabo utilitzant lo.


Mare:Hostia puta Joel, mira que te he avisat de que no utilitzes en l’institut.


Joel: ja mama pero esque m’havia escrit la meva nòvia i havia de contestar perquè si no s’enfada amb mi 


Mare: Marc!! Que em dona igual, que has de fer el que et diguin en l’institut.

-----------------------------------------------


La protagonista está en un banc sentat amb un “amic” que havia conegut per les xarxes .

Primer pla a la protagonista (està còmoda i feliç.)

Parlen i riuen.

El “amic” li diu que li ha fet cas en lo de deixar el movil per uns dies i que li ha anat molt bé per desconectar.


Arriba a casa i la policia li ha enviat el mòbil.                                

 PROTAGONISTA: Ja no vull el telèfon m’he adonat que sense el mòbil també sóc persona i que no em fa falta estar pendent 24/7 del que penja la gent a les xarxes ni del que pensen els altres sobre mi.


PROTAGONISTA: Mama vull demanar-te disculpes per tot el temps que he perdut amb el movil i totes les vegades que t’he contestat malament o no t’he fet cas. 


MARE: No passa res filleta meva, tots els adolescents passen per aquestes èpoques dolentes on els hem d’ajudar a sortir d’aquestes situacions.


PROTAGONISTA: Moltes gràcies mare, ara em sento molt més feliç. Abans em notava que estava atrapat dins del movil.


S'abracen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada